Harjoituslähdöt

Kauden viimeiset harkkarit 14.9.!

Torstaisin alkaen kello 18, ilmoittautuminen sisäänkirjoitukseen klo 17.10-17.50

Vastaanottamalla voilokin hyväksyt harjoituslähtöjen säännöt:

Harjoituslähtöihin osallistujat ovat velvollisia maksamaan radankäyttömaksun Sataraville. Tietoa maksamisesta löydät Sataravin kotisivuilta https://www.sataravi.fi/radanhoito/  Sisäänkirjoituksessa on myös saatavilla pankkisiirtoja. Radankäyttömaksu on 40 euroa (sis. alv)/hevonen harjoituslähtökaudelta. Radankäyttömaksulla katetaan radan, hiittisuoran ja tallialueen hoitokustannukset, kuten lanaus, kastelu, uuden pinnan ostaminen ja auraus. Radanhoidosta vastaa Sataravi Oy.

Kiukaisten Hevoskasvatusyhdistys ry järjestää harjoituslähtöjä Kokemäen raviradalla.

Ylivauhtisesta ajosta, vaarallisesta ajotavasta, hevosen sopimattomasta käsittelystä tai epäurheilijamaisesta käytöksestä määrätään ohjastajille "keltaisia kortteja".
Mikäli ohjastaja saa keltaisen kortin kaksi kertaa, hänet määrätään ajokieltoon loppukaudeksi. Tavoitteena on varmistaa tavoiteaikojen noudattaminen. Mikäli rike on vakava, voidaan ajokielto asettaa heti.
Mikäli sarjojen tavoiteajoilla ei ole mitään käytännön merkitystä, valmentajien on mahdotonta valita hevosilleen sopivaa hiittiporukkaa. Tämä on kuitenkin harjoituslähtöjen järjestämisen pääasiallinen tarkoitus.

Hevosen voi ilmoittaa siihen sarjaan, mitä vauhtia haluaa ajaa. Mikäli osanottajien määrä on suuri, sarja jaetaan turvallisuussyistä. Sarjat ovat: 2.00, 1.50,0, 1.40,0, 1.35,0, 1.30,0, 1.25,0 ja vapaavauhtinen (tarvittaessa). Myös ponit voivat osallistua harjoituslähtöihin omassa sarjassaan.

Huom! Lähtöön kokoontuminen tapahtuu 1 minuutti ennen lähtöä. Valjakot menevät lähtöpaikalle tuomaritornin edestä esittelyjonossa. Voilokin numero vastaa lähtörataa, numerot 1 - 10 paalulta ja numerot 11 - 14 takamatkalta.

Ponisarja ajetaan ensimmäiseksi klo 18.00.

Harjoituslähtöihin ei vaadita ajolupaa tai kilpailuoikeutta/vastuuvakuutusta. Kaikki ajavat omalla vastuullaan, järjestäjällä ei ole vakuutusta. Kypärää on käytettävä. Ilmoittautumisen yhteydessä jokainen valmentaja vahvistaa vastaanottaessaan voilokin olevansa tietoinen siitä, että ajo tapahtuu omalla vastuulla, sekä sitoutuvansa sääntöihin. "Kuittaamattomat" valjakot eivät voi osallistua hiittiin.

Kiukaisten hevoskasvatusyhdistyksen kahviossa myydään mm. kahvia, virvoitusjuomia ja makkaraa harjoituslähtöjen aikana. Tuotto käytetään järjestelykuluihin. Meillä käy myös pankkikortti.

Harjoituslähtöihin ilmoittaudutaan paikan päällä klo 17.10 alkaen.