Harjoituslähdöt

Toimintaohjeet harkkareihin

Kiukaisten hevoskasvatusyhdistys alkaa taas järjestämään harjoistusraveja 11.6 alkaen kello 18 ja sisäänkirjoitus aukeaa kello 17.10 ja menee kiinni noin kello 18. Tärkeää on, että jokainen pitää turvavälin (thl:n yleisten kokoontumisohjeiden ja säädösten mukaisesti), pesee ja desinfioi käsiään. Osallistujat sitoutuvat noudattamaan paikan päällä järjestäjien antamia ohjeita vastaanottamalla numerolapun.

Luettehan alla olevat säännöt.

Harjoituslähtöihin osallistujille jaetaan sisäänkirjoituksessa pankkisiirtoja Sataravin toimesta radankäyttömaksun maksamiseksi. Radankäyttömaksu on 40 euroa (sis. alv)/hevonen harjoituslähtökaudelta. Radankäyttömaksulla katetaan radan, hiittisuoran ja tallialueen hoitokustannukset, kuten lanaus, kastelu, uuden pinnan ostaminen ja auraus. Radanhoidosta vastaa Sataravi Oy. Tervetuloa!

Kiukaisten Hevoskasvatusyhdistys ry järjestää harjoituslähtöjä Kokemäen raviradalla.

Ylivauhtisesta ajosta, vaarallisesta ajotavasta tai epäurheilijamaisesta käytöksestä määrätään ohjastajille "keltaisia kortteja".
Mikäli ohjastaja saa keltaisen kortin kaksi kertaa, hänet määrätään ajokieltoon loppukaudeksi. Tavoitteena on varmistaa tavoiteaikojen noudattaminen.
Mikäli sarjojen tavoiteajoilla ei ole mitään käytännön merkitystä, valmentajien on mahdotonta valita hevosilleen sopivaa hiittiporukkaa. Tämä on kuitenkin harjoituslähtöjen järjestämisen pääasiallinen tarkoitus.

Hevosen voi ilmoittaa siihen sarjaan, mitä vauhtia haluaa ajaa. Mikäli osanottajien määrä on suuri, sarja jaetaan turvallisuussyistä. Sarjat ovat: 2.00, 1.50,0, 1.40,0, 1.35,0, 1.30,0, 1.25,0 ja vapaavauhtinen (tarvittaessa). Myös ponit voivat osallistua harjoituslähtöihin omassa sarjassaan.

Huom! Lähtöön kokoontuminen tapahtuu 1 minuutti ennen lähtöä. Valjakot menevät lähtöpaikalle tuomaritornin edestä esittelyjonossa. Voilokin numero vastaa lähtörataa, numerot 1 - 10 paalulta ja numerot 11 - 14 takamatkalta.

Ponisarja ajetaan ensimmäiseksi klo 18.00.

Harjoituslähtöihin ei vaadita ajolupaa tai kilpailuoikeutta/vastuuvakuutusta. Kaikki ajavat omalla vastuullaan, järjestäjällä ei ole vakuutusta. Kypärää on käytettävä. Ilmoittautumisen yhteydessä jokainen valmentaja vahvistaa allekirjoituksellaan olevansa tietoinen siitä, että ajo tapahtuu omalla vastuulla, sekä sitoutuvansa sääntöihin. "Kuittaamattomat" valjakot eivät voi osallistua hiittiin.

Kiukaisten hevoskasvatusyhdistyksen kahviovaunussa myydään mm. kahvia, virvoitusjuomia ja makkaraa harjoituslähtöjen aikana. Tuotto käytetään järjestelykuluihin. Voimme ottaa vastaan vain käteismaksuja.

Harjoituslähtöihin ilmoittaudutaan paikan päällä klo 17.10 alkaen.